Aug 18, 2015

Meie Saksamaa reisi osa 2: Andernachist juttu ja pilte

Teisel päeval otsustasime Taneliga linna uurima minna. Tädi võttis meid lõuna ajal peale, andis meile Andernachi kaardi ja viis vanalinna. Linn on kolm korda väiksem, kui Tallinn aga Erika juurest linna kõndida ja tagasi vässutas suht ära  (üks otsa rahulikult jalutades kuskil 40 minutit), lisaks oli sel ajal, kui me seal olime, enam-vähem 30 kraadi koguaeg.

Mida ma märkasin, mis on teistmoodi, kui Eestis.

Majad olid väga hoolitsetud. Praeguneva värviga maju oli väga vähe, peaaegu, et ei olnudki. Majad olid sein seina vastas, mõndadel oli maalapikene ka vahel. Erika ütles, et maa on neil väga kallis. Seepärast ongi kõik nii tihedalt koos. See-eest on neil majad vähemalt kolme korruselised. Kõigil on maja ees pisike murulapp, mis on siis vastavalt kas peenardega kaunistatud või on tehtud see autole parkimisplatsiks. Tänava pealt jäi mulje, et nende tagahoovid on väga tillukesed. Kui ühel õhtul jalutasime tõusvast mäest alla ja nägime hoovidesse. Tegelikult polnud need midagi nii pisikesed.

Tänavad olid puhtad. Ei näinud kordagi, et prügi uputaks üle prügikasti ääre nagu Riias.

Koolid olid ühes linna piirkonnas. Kui meil on ikka eanm-vähem igas linna otsas üks kool, et vanemad saaksid lapsed võimalikut kodu lähedale kooli panna, siis neil oli jah, kõik põhimõtteliselt ühes kohas.

Rämedalt palav oli!

Vanalinnas oli iga nurga peal jäätisekohvik. Meie külastasime Dolomiti't kaks korda ja kõik jäätised menüüs nägid niiiii isuäratavad välja. Jäätist serveeriti kaunites pokaalides, Tanel proovis esimesel korral Spagetti Eis'i ehk jäätist, mis näeb välja nagu spagettid bolognesega (nägime seda Galileos ja ta tahtis seda nii väga proovida :D) ja mina proovisin jäätist Raffaellodega. Teisel korral võttis Tanel Banana Spliti ja mina jäätise mingite pähklite ning iirisekastmega.
Tegu siis Rheini jõega. Nii mõnus mägine maa, Eestis on ju kõik enam-vähem tasapinnaline :D
All pool tänavad, mida me pidevalt edasi-tagasi jalutasime. Nii mõnus ja teistsugune oli näha tänava lõpus künkaid puude, heina- ja põllumaadega.
Linn iseeneset oli ikka väga kaunis. Kuid riide šopahoolikul pole seal erilist valikut poodlemiseks :D Mõned head poed seal on, kuid kõrvallinnas (tööstuslinn, ainult poed), kuhu oli keeruline bussi/rongiga saada, oli tõeline šopingu hullu unistus. Riide-, kinga-, kodu-, aia-, mööbli- ja toidupoed läksid järjest ja tundus, et need poed ei lõppegi. Me saime seal kahjuks olla ainult kolm tundi ja jõudsime käia kolmes poes. Arvan, et oleksin võinud terve päeva seal vabalt veeta :D

Aga selleks korraks kõik. Peagi kirjutan Andernach'i külamvee geisri külastusest, Kölni looamaaiast ning muidugi sellest, mida head ma endaga Eestise kaasa tõin! :D