Oct 10, 2015

Fotokoolitusest Rattakirjas

Emal ja ta kolmel sõbrantsil on MTÜ (FB leht), kus nad teevad koolitusi ja igasugust kunstilist stuffi. Hetkel on käimas neil fotokoolitus, kuhu mu ema mind kutsus. Olen nüüd kolm laupäeva käinud seal, kokku kestabki see neli korda ja õpetusi jagab meile Ain Liiva. 

Ma olen ikka midagi nüüd õppinud ka. Saanud selgemaks ISO, säri ja ava. Enne ma vältisin manuaalset programmi, sest ei osanud eriti midagi nende kolmega peale hakata. Selleks korraks oli meile antud ka kodutöö. Pidime mängima nende kolmega ja pildistama kas liikuvat vett, autot...et tekiks äge efekt. Ma muidugi jätsin viimasele minutile aga panin kõige rohkem enda kodutööga täppi, kõigile meeldis. Ja ise olen ma ka sillas. Ma ei teadnudki, et kui manuaalprogrammis ava kruttida lõppu, siis tuleb Bulb, mis pildistab nii kaua, kuni hoiad nuppu all :D 

Tegin selliseid pilte siis:
Nende piltide puhul tegin vea, et ma ei kontrollinud enne pildistamist ISO. Antud fotodel on ISO 800 aga oleks võinud olla 100. Seda ma üldse ei vaadanud ega mõelnud selle kruttimisele.

Üks naine koolitusel oli endast peeglist pilti teinud, kui ta samal ajal telefoni välguga joonistas. Koju tulles proovisin ka kohe selle variandi ära. Ja olin veel rohkem sillas :D Töötlemata versioon:
 Ja töödeldud:
Peeglisse joonistada on hea, sest saab õiget pidi seda teha. Kui otse kaamerasse joonistada, siis peab kõiki tähti tagurpidi tegema. Aga peegliga on see jama, et taskulamp millega joonistada, valgustab tuba. Ülemisel pildil on näha kapiuksi...

Igastahes, jätkan ma katsetamist, tahaks juba proovida õhtus sõitvaid autosid pildistada!

No comments:

Post a Comment