Jan 26, 2016

Tunnelite 101 ja uued vidinad kõrva

Kõige pealt seletaks ära, mis need tunnelid üldse on.  Keegi tore on lausa Eesti Vikipeediasse päris pikalt sellest kirjutanud. Lugesin selle läbi ja pean tõdema, et päris hästi ja informatiivselt on kirjutatud. Ei hakka seda teksti siia ümber kopeerima, vaid lugege tunnelite olemusest ja venitamise kohta ise SIIT

Nii, nüüd on teil aimus, mis need on ja kuidas neid tehakse. 

KKK:
Kas see oli valus? Muidugi oli! :D Kuna mina veel tegin seda tihedamini, kui pidi ja ei teinud seda 1 mm kaupa, siis mul tihti kõrvad veritsesid ja mädanesid. 
Kaua sul on need olnud? Hm, kui ma nüüd õigesti mäletan siis olin ma 14 ja alustasin nende jõuludel. Nüüd olen ma 21 ja jõulud on läbi...seega natuke üle seitsme aasta.
Kuidas sa alustasid? Päris õiged tunnelid tellisin ma alles 26 mm suurustele kõrvadele. Enne seda ma kandsin kõik võimalikke korke ja pudinaid kõrvas. Alustasin ka pintsli otsadega, mis olid koonusekujulised ja olid mulle käepärast. Seda see tõttu, et ma ei teadnud kust Eestis venitajaid saada (Tallinnast Hilpharakast jah, aga ma ei käinud siis pealinnas noorena üksi eriti tihti) või kust tellida. 
Kas sa kahetsed? Ei. Mul on olnud küll perioode, praegugi vahel mõtlen, et tahaks kanda kõrvarõngaid. Siis samas ma jälle mõtlen, et ei, mulle meeldivad ikka tunnelid. 
Kuidas sa neist lahti saad, kui sa neid enam ei taha? Operatsiooniga. See suvi ma juba käisin Rakvere haiglas konsultatsioonil ja sain teada, et Tallinnas tehakse 250€ eest selline lõikus mõlemale kõrvale. Peale seda peavad kõrvad taastuma ja siis saab uuesti tavalised kõrvaaugud teha.

Minu suurim tunnelite läbimõõt on olnud 38 mm ja piltidel vaadates mõtlen praegu, what the helll, kuidas mu kõrvade nahk ei rebenenud katki. Seda ma tegelikult kartsingi ja sellepärast lasin neil kokku tõmbuda väiksemale suurusele.
Peale 2014. suve hakkasin kandma väiksemaid tunneleid, mis mul eelnevalt sahtlisse oli jäänud. 2015. suvel kandsin suurust 28 mm, ehk mu kõrv oli aastaga kokku tõmmanud terve sentimeetri. Mingi aeg ma lihtsalt ei viitsinud tunneleid kõrva panna, kui ma kodus niisama olin ja üks hetk avastasin, okou, mul ei lähe need enam kõrva! Mida aeg edasi, seda väiksemaks nad tõmbusid ja mul ei olnud enam midagi kõrva panna! Vahepeal käisingi ilma tunneliteta nagu mingi imelik. Tuhnisin sahtlistest üles kaks korki, mida ma nüüd pikalt kandsin. Hiljuti tellisin endale 20 millimeetrised tunnelid. Mõõtsin küll enda arust õigesti aga näed, suured olid ikkagi...õnneks sain need sisse ja nüüd tean täpselt, mis suuruses mu kõrvad on. 
Ma olen suhteliselt üllatunud et 1,5a tõmbusid mu kõrvad poole väiksemaks. Arvan, et kui ma laseks praegu neil veel ilma tunneliteta olla, tõmbuksid nad isegi veel kokku. Aga alla 15 mm ma usun, et nad ei lähe. 

Vahel mõtlen, et ägedad olid ikka suured tunnelid...aga ikkagi palju jampsi oli nendega. Mul kõrvad pidevalt ajasid mingisugust läbipaistvat löga välja ja tekkisid korbad. Suurte tunnelite miinuseks on veel see, et ilusaid tunneleid ei tehta...või kui nii suurt suurust on, siis ühe tüki hind on nii kallis, et kuku pikali. Praegu 20 mm tunnelitega saan ma juba igasuguseid ägedaid lillekeste ja kivikestega tunneleid vaadata, sest seda suurust veel on! 

5 comments:

  1. Ohh, ma juba ammu ootasin, et millal sellest teemast kirjutad :) Eestis ma vist hetkel olen ainuke, kes on väga põhjalikult õppinud kõrvaaukude venitamise teemat. Piltide põhjal on näha, et hetkel on Teil kõrvanibud väga rõõmsad ja terved. Vahel ongi parem suurematest suurustest allapoole minna, eriti kui esineb palju probleeme. See tähendab, et kõrvad ei ole asjaga rahul. Kõrvaaugud venitamisest ja hooldamisest leiab väga põhjalikult infot minu blogist (info siis hetkel maailmas tunnustatud iluugustajate ja keha muutmise artistide õpetuste järgi) http://lybmc.blogspot.com.ee/.

    Tekkis huvitav küsimus, et kas Teil on hetkel olnud Eesti venitatud kõrvaaukude rekord või on veel kusagil keegi, kellel on üle 38mm läbimõõt olnud?

    ReplyDelete
  2. Tegelikult üks asi, mis ma jätsin kirjutamata, sest paljudele asjast mitte teadjatele poleks see midagi öelnud aga ma alustasin ühe kõrvaaugu venitamist varem ja kiirustasin sellega väga ja tekkis blowout...see lisanahk siis...ehk kui ma kandsin tellitud tunneleid, siis mul oli seda nahka nii palju seal vahel, silikoonidega oli veel ok aga kui mul olid ühed ilusamad plastikust tunnelid, siis tundsin peale mõnda aega, et nahal on nagu kitsas...siis ma venitasin suuremaks ja blowout kadus ära. Ja nüüd kui väiksemaks lasin, siis see nagu hajus ära ja nüüd nagu on nahk paksem kui peaks aga parem kui enne igastahes, on nagu ühtlaselt ära jaotunud.

    Tean, et ühel mu tuttaval peaks 36mm olema ja kunagi ammu-ammu ühel suvalisel Eesti punk festivalil ühel naisesinejal oli üks hiiiiiglaslik tunnel ühes kõrvas, usun, et see võis olla 40-50mm vahes, ma päris täpselt ei tea. See oli vast aasta 2009...:D

    Vahepeal oligi mul eesmärgiks see, et tahaks, et mul oleks KÕIKIDEST KÕIGE SUUREMAD tunnelid, aga nii kehvas seisus olid kõrvad, et ma hakkasin kartma.

    ReplyDelete
  3. Eks ta ole, inimestel tekib mingi hasart ja kuidagi tohutu kiirustamine. Aga see ongi see, mis tekitab väga palju probleeme (plahvatanud, rebenenud, katkenud kõrvanibud. Ma igapäevaselt olen teatud gruppides ja foorumites ning ma vist ei hakka hetkel mainimagi, mida kõike jubedat mu silmad on näinud, mis puudutab venitatud kõrvaauke. Kogu kõrvaaukude venitamise teemat õppisin oioioi kui kaua, siiani õpin ja täiendan. Poleks osanud arvatagi, et tegelikult kõrvaaukude venitamine nii mahukas teema on.

    Blowoutsid tekivadki kui liiga kiirustada. Nahk lihtsalt ei jõua venida ja siis rebeneb mööda augu serva ja tulemused on kehvad. Kui see juhtub, siis tuleb vägendada ehte läbimõõtu ja teha meresoolalahusega vanne. Kui kõik on paranenud siis jojobaõliga, e-vitamiini õliga või emuõliga õrnalt masseerida (aitab armkoel pehmeneda). Väga oluline on kanda heast ja ohutust materjalist ehteid, eriti suuremate suurustega (panen lihtsalt infoks, äkki võib kellelgi tulevikus abiks olla).

    Sinu puhul on näha, et Sul on "fat and healthy" kõrvanibud (ja kohe ongi jah selline väljend, vahest öeldakse fluffy ka) :D Ja eks aja jooksul saad veel vaadata, sest kui nad ajaga saavad olla, kes teab ehk tulevikus saad väga tasakesi ilma kiirustamata rahulikult edasi venitada. Põhiline, et kõrvadel oleks hea ja mugav olla :)

    ReplyDelete
  4. Ega jah, ma ka siin ükspäev midagi googeldasin ja auchhh, mis mädanenud kõrvad mulle vastu vaatasid :D Aga pean tunnistama, et mul endalgi mingi aeg oli just see vanem kõrvaauk aeg-ajalt verine seest ja ajas mäda. See oligi üsna alguses, kui tahtsin veel, rohkem, suuremaks. Ja mul oli igast random stuffi kõrvas, ega ma siis tol ajal netist ei osanud tellida ega midagi, ei teadnud üldse kust tellida. Mul kõrvad on jah ikka igast valu läbi teinud :D Jube, mõnikord ei saanud öösiti korralikult magadagi, sest kõrv valutas. Nüüd seda probleemi enam õnneks ei ole. Eks ikka iseenda pealt õppides saab vist kõige targemaks :D

    ReplyDelete