Jan 6, 2015

Aga...ei ole ju raske?

Mõnedki teavad, et sellel sügisel alustasin oma kooliteed Mõdrikul Lääne-Viru Rakenduskõrgkkoolis. Õpin juhiabi eriala kaugõppes.  Kui alguses ma veel kahtlesin kas minna üle ärijuhiks päevaõppe peale, sest sõbranna ja ta peiks on koos sellel kursusel. Natuke oli hirm ka, et kas ma suudan kodus iseseisvalt õppida...Praegu mõtlen, et õige otsus, et ei hakkanud vahetama. 

Vahel õpetajad küsivad meie käest klassis, kas meil on palju õppida. Ja kõik tüdrukud (meil poisse ei olegi) kooris: "JAA!" Mina ainukesena, üksi, kuskilt klass nurgast, hõikan: "Ei!" :D Ühe klassiõe ask-fm'is lugesin, et ta oli vastanud kellegile: "Kool on tore, palju on õppida aga saab hakkama" või midagi selle sarnast oli. Sel hetkel ma mõtlesin, et kust otsast meil palju õppida on?! Meil on sess üks kord kuus, viis päeva. Siis on kuu aega vaba, et teha koolitöid. Võib-olla mulle tundub, et koolitöid pole palju, sest mul on palju vaba aega, mul pole lapsi ega suurt majapidamist...Aga tõsiselt, kui antakse kirjutada kaks esseed, teha mõned töölehed (inglise keele töölehed on 9.kl tasemel), nii et mina ei näe tõesti seda momenti, et hullult palju peaks tuupima. Detsembris oli meil esimene eksam, millest ma ka varem olen kirjutanud. Samuti oli inglise keele ja eesti keele test. Kuna inglise keel on tõesti 9.klassi tasemel, siis see ei valmista mitte mingisugust raskust, vähemalt mulle. Jaanuris tuleb mikroökonoomika eksam, milleks ma alustasin täna õppimist. Kuigi oli teada juba novemri alguses, et eksam tuleb. Minu arust anti piisavalt aega õppimiseks. Ja ise muidugi jälllle tagant järgi mõtlen, et oleks pidanud varem alustama õppimist :D Suurim pluss on, et eksamid ei tule kolme aasta materjalide peale ja näiteks politoloogia eksamit tehes võisime isegi materjale kasutada.

Kooli alguses arvasin, et ma olen midagi kahe silma vahele jätnud või pole piisavalt kuulanud tunnis...pole võimalik, et nii easy ongi?! Võib-olla ma ise salamisi tahangi õppida ja tunda, et olen keskkoolis ja võrreldes keskkooliga, kus nädalas oli 5 kontrolltööd, siis paar testi ja mõni üksik eksam on kergelt öeldes peer. Või ehk asi on mu isiksuses - ma ise leian, et olen multitasker :D 

Kuulates enda sõbranna juttu, kes õpib siis ärijuhiks, kuidas tal on ma ei tea, kui palju teste ja arvestusi ja eksameid tulemas. Pidevalt õppimine, õppimine ja õppimine. Lisaks ta peab igapäev koolis kohal käima..

No, eks ma tunnistan ka, ma õpin suhteliselt ülepõlve. Üritan, vaatan, loen...aga mitte nii, et kõik sõna-sõnalt peas on. Pealegi meie koolis on nii palju võimalusi spikerdamiseks. Seega üritan sellest maksimumi võtta :D Õpetajad teevad majanduse ja arvestuse kursuslastele ühe töö või testi, kõigil on sama! Keskkoolis oli ikka nii, et igal klassil oli erinev töö...vahel harva juhtus, et õpetajad tegid samu töid erinevatele klassidele ja siis keegi tegi tunnis tööst pilti ning bluetooth'itati neid edasi.

Kui ma alguses kartsin, kas saan hakkama ise, üksi õppides...kas saan ikka kõik selgeks nii nagu vaja...nüüd on see kadunud. Mulle isegi täitsa istub nii. Olen isegi üsna rahul enda tulemustega, enam ei ole ma vaevu-vaevu kolmeline nagu keskkoolis. :)

xoxo,
musticas

No comments:

Post a Comment