Jan 12, 2015

Vaesus = räpasus?

Kas olete tähelepannud, kui telekas näidatakse vaesemate perede kodusid, siis need on alati sassis ja jätavad räpase mulje? 

Ma saan aru, et kõigil ei ole tõesti võimalust osta endale uut elektroonikat ja mööblit...ega tööl käiv inimenegi vaevu suudab midagi endale lubada, arvestades milline on palk ja millised on poes hinnad. Aga vot, millest ma aru ei saa - kas see, et sul ei ole raha, tähendab seda, et kodu korras ja puhtana hoidmine kaotab olulisuse?  

Näiteks see korter, mida me praegu remondime ja kuhu me kohe-kohe sisse kolime - seal elas üksikema oma lapsega, seitse aastat. Eile vahetasime prilllauda ja lihtsalt OKSE!!! Ma saan aru, et sa oled vaene ja mida iganes aga kas sa tõesti ei suuda lappi kätte võtta ja vahendit peale pritsida? Kui me esimest korda ka seal käisime, siis lihtsalt silma torkas see, kui rämedad tolmukihid olid kappide peal. Muidugi, kui me veel hakkasime mööblit seal liigutama, siis leidsime igasusugst varandust. 

Ta elas seitse aastat seal ja selle aja sees suutis ta magamistoas ja elutoas tapeedi ära vahetada AGA esiteks, tapeedid olid räme koledad, teiseks oli tapeetimine ääretult lohakat tehtud. Praegu saab ikka väga ilusaid tapeete leiuboksist ehituspoodidest...ega meiegi vaatame endale sealt tapeedirulle. Ei jaksa ikka väga lubada endale 15€ rulli. Nii...teate palju temalt üüri võeti? 50€ kesklinnas asuva 2-toalise eest. Tänapäeval sellist hinda kuskil ei kohtagi enam :D Ma saan aru, et tal oli palju kulutusi - korter, laps, söök, jne. Samas, ma märkasin, et ta suitsetab. Kui raha nii vähe on, siis võiks pigem kuu tobipakkide raha kõrvale panna ja äkki korteriomanikega midagi kokku leppida ja natuke midagi putitada? Kindlasti on lihtsam rääkida, kui teha aga jutu point on ikkagi see - vaesus ei tähenda seda, et kõik peabki kole ja katki ja lohakas ja räpane olema!

Kõige lõpetuseks ei saaaaaaa ma aru sellest, et kui muidu kodu on seapesa aga kui on TEADA, et keegi tuleb külla, näiteks filmima (!)  ja siis ka ei suudeta kodu korda teha...I can't even...

xoxo,
musticas

4 comments:

  1. Tüüpiliselt tekitab segamini kodu vaatajates kaastunnet ja noh kui inimene haletseb, siis ta ka annetab! :D

    ReplyDelete
  2. Üks seos on ilmselt see, et laisk inimene ei korista, ja tihtilugu on ka just laisad inimesed need, kes ei käi tööl ja on seega vaesed.
    On ka psühholoogiline konks. Kui sa oled töötu ega tee suurt midagi, siis mitte millegi tegemisest saab harjumus. Ja sa lihtsalt ei korista enam. Öeldakse ka, et keskkond, kus inimene elab, on peegeldus ta psüühikast. Vaene inimene tunneb ennast halvasti ja seega on ka tema kodu halvasti korras.

    ReplyDelete
  3. no sõna otseses mõttes räpane olla on juba halb, aga mulle tundub, et inimesed hindavad ilusaid ja uusi asju rohkem. näiteks kui ma elasin hästi ilusas ja uues korteris, siis ma hoidsin asju seal palju rohkem korras kui ma elan paneelmaja veneaegses üürikas :D no ikka hoian korras, aga läikima ka päris ei nühi :D vahet pole, vana kola nagunii

    ReplyDelete