Nov 16, 2015

Kuidas me Sandraga seepi tegemas käisime

Reede õhtul käisime Sandraga mu ema MTÜ-s koolitusel. Avanes võimalus minna ja meil ei olnud plaane, seega mõtlesime, et miks mitte.

Minu jaoks tundus protsess hästi keeruline, sest ma ei ole varem midagi sellist teinud. Koolitaja oli hästi asjalik ja ega me eriti ise midagi tegema ei pidanudki. Meile anti ka lehed, kus oli kirjas igasusgust informatsiooni (milline seep teatud nahatüübile sobib, retseptid, jne).

Võtsime lauas kohad koolitaja ligidale, et kuuleks ikka kõike korralikult ja saaks materjalidele esimesena näpud külge. Kuna Sandra istus kõige ligidamal koolitajale ja materjalidele, hakkas tema meie seebisegu kokku miksima. Meie tegime kamba peale siis kakaovõi seepi.

Esimesse anumasse lisada:
  • mesilasvaha 20 g
  • kookosrasva 300 g
  • kakaovõid 50 g
  • oliiviõli 200 g
  • rapsiõli 200 g
Teise anumasse:
  • vett 292 g
  • seebikivi 109 g
Potti tuli lisada aineid väga täpselt, retseptis oli kõik grammi pealt välja toodud. Sandra pani sinna kokku siis oliivi-, rapsi- ja kookosõli. kakaovõi nööbikesi ning mesilasvaha tükikesi.

Seejärel pani ta kohvikannu teatud koguse vett, mille sisse kallas koolitaja söövitavat seebikivi. Jahe vesi kuumenes koheselt. Potis olev ja seebikivi-vee segu kokku. Jäi selline ilus kollane segu.

Siis sai igaüks endale valida, mis värvi ja millisele nahatüübile seepi teha. Kõik said teha kaks tükki muffinivormi. Meie Sandraga otsustasime üksteist ahvida ja samasugused seebid teha :D Valisime roosa ja pruuni savi. Erinvatesse topsikutesse panime mõlemat 3g ja lisasime tilgakese viinamarjaõli, et tekiks mögane mass. 
Panime savi- ja seebisegu kokku ning igaüks lisas paar tilgakest eeterlikku õli oma seepidele. Ühele lisasin ma Euroopa nulu õli, see oli üpris kange ja meenutas mulle saunas käiku :D Ma ei mäletagi enam, mis õli ma teise sisse tilgutasin. See oli midagi magusamat...kas oli äkki lavender?
Tagumised Sannu seebid ja eespool minu omad. Seepide sisse võis lisada kohvi, mooniseemneid (mida ma tegin) või meresoola koorival eesmärgil. Peale raputasime lillede kuivanud õielehekesi.
Seepe me samal õhtul koju kaasa ei saanud võtta, sest nad pidid 24 tunniks jääma paigale. Kuna me tegime külmmeetodil seepi, ehk ei kuumutanud aineid 100 kraadini, vaid hoopis 60 kraadini, siis peab seep seisma paar nädalat enne kasutust. Kuummeetodil tehtud seepe saab see-eest kasutada peale ööpäevast seismist.

All pildil kõikide koolitusel osalenute seebid. Valges kausis ülejäänud savita seebisegu, mida saab ikkagi seebina kasutada.  
Kes soovib ise endale meeldivat seepi teiste koostisainetega, siis koolitaja ütles, et midagi ei tohi ise välja arvutada ja seda tuleks teha SIIN. See lehekülg automaatselt ise kalkuleerib, kui palju miskit vaja on.

No comments:

Post a Comment